Odată un băiețel a mers la școală–
Școala era mare iar el era un băiețel mic și tăcut.
Iar când băiețelul a aflat că poate intra în clasă
Și pe o usă din curte, a fost foarte fericit.
Iar în acel moment, școala nu i s-a mai părut așa de mare.
Băiețelul mergea de ceva vreme la școală când, într-o dimineață,
Profesoara le-a spus: ” Azi vom desena”.
“Perfect!” s-a gândit băiețelul. Lui îi placea să deseneze.
Putea să deseneze orice
Lei și tigrii, pui de găină și văcuțe, trenuri și vapoare.
Și-a scos creioanele din cutie și a început să deseneze.
Dar profesoara a spus:” Stai, nu începe acum să desenezi”.
Și a așteptat până toți copii au fost gata.
“Acum”, a spus prefesoara, “vom desena niște flori”.
“Perfect!” s-a gândit băiețelul. Lui îi plăcea să deseneze flori.
Și a început să facă minunate flori
Cu roz și portocaliu și albastru.
Dar profesoara a spus: “Stati! Am să vă arăt eu cum se desenează o floare!”
Și aceasta avea petale roșii și tulpina verde.
“Iată!” a spus aceasta. Acum puteți începe.
Băiețelul privi floarea facută de profesoară
Și apoi o privi pe a sa.
I-a plăcut mai mult floarea făcută de el, dar nu a spus nimic.
Doar a întors foaia și a făcut o floare, așa cum o făcuse profesoara.
Avea petale roșii și tulpina verde.
Într-0 altă zi, când băiețelul a intrat în clasă,
Profesoara a spus: “Astăzi vom modela ceva din lut!”
“Perfect!” a spus băiețelul. Lui îi placea lutul.
Putea să facă o grămadă de lucruri,
Șerpi și oameni de zăpadă,elefanți și șoricei, mașini și camioane,
Așa că, a luat o bucată de lut și a început să o modeleze.
Dar profesoara a spus:” Stai, nu începe acum să modelezi”.
Și a așteptat până toți copii au fost gata.
“Și acum”, a spus profesoara, “vom face o farfurie”.
“Perfect!” a spus băiețelul. Lui îi placea să modeleze farfurii.
Și a început să modeleze farfurii de toate formele și mărimile.
“Stați! Am să vă arăt eu cum să faceți o farfurie adâncă!”
“Iată!” a spus profesoara. “Acum puteți începe!”
Băiețelul privi farfuria profesoarei
Și apoi o privi pe a sa.
I-a plăcut mai mult farfuria făcută de el, dar nu a spus nimic.
Doar a făcut o minge din lutul său și apoi a făcut o farfurie, așa cum o făcuse profesoara.
Era o farfurie adâncă.
În curând băiețelul a învățat să aștepte. Și să privească,
Și să facă toate lucrurile așa cum le făcea profesoara lui.
Și apoi, nu a mai făcut nimic original, ci doar a imitat.
S-a întâmplat însă, ca băiețelul și familia lui să se mute într-o altă casă, într-un alt oraș.
Și băiețelul a mers la alta școală, mai mare decât cealaltă școală.
Iar pentru a ajunge în clasă, el trebuia să meargă mult pe un coridor foarte lung.
În prima sa zi acolo, profesoara a spus:
“Astăzi vom desena”. “Perfect!” a spus băiețelul
Și a așteptat ca profesoara să le spună ce au de făcut.
Dar profesoara nu a spus nimic. Doar s-a plimbat prin cameră.
Când a ajuns la băiețel l-a întrebat:
“Tu nu vrei să desenezi?”
“Ba da!” a spus băiețelul.
“Dar cum sa il fac?” a întrebat el.
“Oricum îți place ție!” a spus profesoara.
“Orice culoare?” a întrebat băiețelul.
“Orice culoare!” a spus profesoara.
“Dacă toți ați face același desen și ați folosi aceleași culori,
Cum aș putea să știu cine a făcut și ce?”
“Nu știu”…a răspuns băiețelul.
Și a început să deseneze…
O floare cu petale roșii și tulpină verde.
Speak Your Mind
You must be logged in to post a comment.