Centrul de Știință

În cadrul activităților liber alese de la grădiniță, copiii pot alege unul sau mai multe dintre centrele de interes pe care educatoarea le pregătește în funcție de tema săptămânii.

Să nu uităm totuși că  preșcolarii învață prin joacă și din propria lor experiență, așa că este de datoria noastră să facem aceste centre cât mai interesante și atractive pentru copii.

Astăzi vorbim despre Colțul de Știință și cum putem să facem din această activitate una distractivă și educativă pentru toți copii. Karen Miller descrie în cartea ei The Wonder of It: Exploring How the World Works care sunt principiile după care ar trebui să ne ghidăm atunci când organizăm colțul de știință.

“Într-un colț obișnuit de știință este posibil să găsim niște flori ofilite, un hamster ascuns în rumeguș sau un peștișor auriu într-un acvariu. Pe masă putem să găsim niște conuri de brad prăfuite, niște scoici, câteva pietre, o balanță sau lupă. Toate acestea sunt lucruri la care ne putem uita dar cu care nu avem ce face mai mult de câteva minute. Fiecare colț de interes din clasă trebuie să aiba acel factor care să-i atragă pe copii și să-i implice într-o activitate.

Creați niște activitați specifice pentru copii, de exemplu punându-i să cântărească anumite obiecte. Înainte de asta lăsați-i să se joace cu cântarul fără a le trasa vreo sarcină și abia după ce au descoperit ce poate face puneți-le tot felul de întrebări.”

Cărți și alte resurse ce ar trebui să se regăsească în cadrul colțului de știință:

  • carte de anatomie
  • carte de astronomie
  • cărți despre animale, păsări și insecte
  • biografiile unor oameni importanți, exploratori, inventatori
  • cărți despre plante
  • cărți despre peșteri
  • cărți despre animale și plante pe cale de dispariție
  • cărți despre pești
  • cărți și postere despre cercul vieții
  • carte despre forme, mărimi, dimensiuni, măsurători
  • carte despre vreme

Alte resurse:

  • jocuri de potrivirea imaginilor, jocuri de memorie (ex: animale)
  • ferma de furnici
  • un acvariu și un pește
  • barometru
  • binoclu
  • un cuib de pasăre
  • plasă de fluturi
  • oase
  • insecte
  • un set de spatule colorate
Recipiente pentru:
  • insecte, colecții diverse, pietre, pene, etc
  • pentru a face case pentru insecte
  • oase de pui, porc, vită pentru a fi observate de către copii
  • diapozitive cu imagini diverse
  • o busolă
  • flori, semințe de flori sau de legume și fructe
  • ochelari de protecție
  • globul pământesc
  • un caleidoscop
  • kituri pentru știință
  • frunze, conuri de brad, ghinde, castane
  • plante diverse
  • magneți
  • miscroscop
  • hărți
  • obiecte de măsurat: un metru, o ruletă, greutăți pentru cântar, castroane, termometru, etc
  • o oglindă
  • pietre, minerale, fosile
  • un terarium
  • sticle-tornadă
  • un schelet
  • o pensetă
  • borcane mirositoare
  • pământ, nisip, bețe
Obiecte care pot fi dezmembrate și/sau puse la loc:
  • ceasuri, electrocasnice mici, aparate foto, calculatoare. jucării vechi, etc
Imagini cu diverse colțuri de știință:
73d5dea6df 100_1295 139400550935430219Da5SP7jrc April 2010 066 dsc02858 DSC03309 DSC05909 First Day of Pre-K 2010 012 IMG_0256 IMG_0259 IMG_3106 img_4424 July 2012 100 ll384_f photo 4 pix 1 prek-science-center science1

 

Speak Your Mind